Typische dingetjes

27 oktober 2016 - Kin Pun Sakhan, Myanmar

Myanmar kom ik achter heeft wel zijn eigen typische dingetjes. In een restaurant uit eten gaan is een belevenis op zich. Bij ons als je een hoofdgerecht en een voorrecht besteld krijg je keurig eerst je voorgerecht en dan je hoofdgerecht. Hier werkt dat niet zo. Alles gast door elkaar en is een grote chaos. Je krijgt rustig je hoofdgerecht zonder je rijst wat gewoon 15 minuten later komt. Voorgerecht wordt nagerecht af alles tegelijk. Je moet ook geen haast hebben. Komt uiteindelijk wel goed maar blijft fascinerend. Daarentegen de rekeningen kloppen perfect zonder gedoe. Bizar maar grappig.

Vandaag met een klein locale bus de berg op gegaan naar de gouden rotspagoge van Kyaiktiyo, een bedevaartplaats geweest. De gewone bus kan daar niet komen. Enfin wij dat busje in. Mega kleine bankjes. Dus wij gaan zitten maar wij zijn wat flinker dan de lokale bevolking. Buschauffeur wilde niet wegrijden en werd boos. Wat bleek er moesten perse 6 mensen op het bankje. Nou 5 was de max en we zaten klem. Het feit dat er voor 7 mini's op de bank zitten maakt niet uit. Lekker autistisch er moeten 6 op de bank of het lukt of niet. Uiteindelijk maar voor de onzichtbare man extra betaald hahaha.

Ik ga hier maar fotomodel worden ofzo. Niet normaal gewoon. Overal waar ik loop word ik aangestaard of gevraagd of ik met ze op de.foto mag. De eerste aanbidder hebben we ook gehad inclusief 3 geplukte lotusbloemen. Ach hij heeft wel stijl. Wat blijkt is dat blonde.vrouwen met rondingen hier een schoonheidsideeal is. Kan je je niet voorstellen. De vrouwen zijn echt heel mooi hier. Super slank. Poppetjes om te zien. Wij zouden er een moord voor doen om er zo uit te zien. HIer is het net andersom. Hoe raar kan het zijn. Blijkt wel weer overal is er een ander ideaal. Heb de Weight Watchers voor na de vakantie maar gelijk gecancelled

1. Rtj:
    27 oktober 2016
    pak je kansen aldaar
    laat ff weten waar je gaat wonen lotusbloem.
  2. Astrid:
    27 oktober 2016
    Snap ik Mandy. Mijn reisgenoot in Tibey was 1.90 lang, grof gebouwd en grijs. Met hem wilde ook iedereen op de foto.
    Geniet van je fantastische reis, maar wat een cultuurschok hè, zo'n eerste keer?!
  3. Sandy:
    29 oktober 2016
    Hahahahah, komnietmeerbij...! Topland! Geniet ervan hahahaha!