Dag 10

2 november 2016 - Bagan, Myanmar

Lokale markt geweest waar normaal geen toeristen komen fles whisky gekocht voor 3500 kyat ofwel 3 euro. Ben benieuwd. Basis is suikerriet dus we vrezen dat het een soort likeur is. Ook niet rot. Mocht ook nog twee lootjes trekken.. De winst was een aansteker en een doekje rijker haha
Onderweg naar het vliegveld kwamen we langs een veld waar ze nog op traditionele wijze rijst oogsten. Rijst wordt gedolven door de vrouwen waarna door de mannen de rijst er uit geslagen wordt. Zwaar werk.
Voordat we naar het vliegveld gingen hebben we nog een bezoek gebracht aan Pindaya. Dit plaatsje heeft een grottencomplex waarin ruim 8000 boeddha beelden staan. Je wist ook niet waar je kijken moest. Toen we bij de bus stonden beeld toch dat iedereen andere dingen had gezien.
Beneden aan de grot zijn we gestopt bij een lokaal bedrijfje dat houten paraplu's maakt. De paraplu's worden op basis van papier gemaakt waarna geolied en eventueel beschildert.
Tijd voor de lunch. Begint het ineens gigantisch te regenen. Wij rennen het restaurant in, gaan aan tafel zitten en in het dak lek hahaha. Dus lekker gegeten met de nodige druppels op ons hoofd. Nu op weg naar het vliegveld HeHo waarna we zullen vliegen naar Bagan.
Aangekomen in Bagan bloedverziekend heet. Hotel.is echt super de luxe. Beetje jammer het zwembad is stuk. Hadden we obs wel op verhuegd. Maar om hier 3 nachten te vertoefen is geen straf. Beetje gaar inmiddels dus maar gelijk voor morgenavond een mega massage bij de spa besteld.

1. Astrid:
    4 november 2016
    Mmmm, een massage, heerlijk! Het is wel een heel ander land als waar ik was, Mandy. Een heel stuk luxer volgens mij. Het regent er ook meer, maar die tropische regens zijn kort en hevig zeker? Hoe ervaar je het vliegen daar ter plekke? Zijn dat krakkemikkige toestellen of valt dat mee? China Airlines zal t niet zijn, maar ik verwacht eigenlijk een beetje een gammel bakkie, maar misschien heb ik t mis.
    8000 boeddha's lijkt me heel imposant. Het verschil met mijn reis is denk ik wel dat ik heel veel andere, verschrikkelijk mooie natuur heb gezien. Iedere dag weer een heel andere omgeving. Ik heb ook alles per busje gedaan. Eerst van Kathmandu naar Lhasa met het vliegtuig en daarna over de weg terug. Misschien een idee voor je volgende reis?? Aan primitieve omstandigheden ben je in ieder geval nu een beetje gewend!
    Nog even een vraagje : met welke reisorganisatie ben jij gegaan ?
    Veel plezier nog de laatste week!!
    Groetjes Astrid
  2. Rtj:
    4 november 2016
    reisverhalen doen herinneren aan sterke verhalen
  3. Rtj:
    ?