Dag 7

30 november 2016 - Kalaw, Myanmar

Dag 6
Vroeg opgestaan . Chartervlucht naar vliegveld HeHo in Swe Yuan?????. Nee echt zo heet het. Koffers worden niet apart gewogen maar er staat in het midden van de hal een grote weegschaal. Daar gooit de beambte de koffers op tot een stapel van vijf. Gelukkig was alles ok en kregen we de boarding tickets. Deze zijn groen en je naam staat erop geschreven en je stoelnummer is er op geplakt. Heerlijj dit land. Nu wachten tot we weg konden. Grote schermen met vertrektijden heb je hier niet. Klein tvtje en als je vliegtuig er is loopt er een man rond met een bordje. Die begeleid je naar de bus die je vervolgens naar het vliegtuig rijdt. We moesten een tussenstop maken in Bagan. Iedereen stapt uit behalve onze groep. Hele vliegtuig leeg hahahaha. Ondertussen stonden ze om ons heen schoon te maken. Aangekomen HeHo Airport.
Vanuit daar zijn we gedropt bij het Inle meer. Vanuit daar hebben we een boottocht gemaakt over het Inle Meer op weg naar Panam het dorp op palen.. Onderweg kwamen we de traditionele vissers tegen die bekend staan in deze streek. Door middel van hun voet om de peddel te buigen besturen ze de boot. Met grote puntige netten cq manden vangen ze vis. Aangekomen in Panam hebben we een tussenstop gemaakt bij een botenmalerij. De boot wordt van teakhout gemaakt geheel.met de hand. Komt geen machine aan te pas. Om een boot te bouwen doen ze een maand over. Doorgeven naar de zijdeweverij. Ook dit staat geheel in het water. Valt ons op dat elke ambacht een eigen dorp in het water heeft. Is dan ook echt niet per auto of id te bereiken. Deze zijdeweverij maakt zijde van Lotus. Ik kende dit niet. Zware ambacht en ik heb respect voor de mensen die dit moeten doen in die warme kamers. Hier hebben we ook geluncht. Zoals altijd weer erg lekker. En natuurlijk gezwicht voor een zijden sjaal. Kon het niet laten. Uiteindelijk weer per boot terug naar het hotel. Krijgen we toch een regenbui onderweg. Heftig.. een goede tropische regenbui. Zelfs de poncho's en paraplu's hielden het niet tegen. Oftewel verzopen. Ach ook weer gehad. Was al lang blij dat het niet op de heenweg was . Ingecheckt gegeten en iedereen daarna mega ingekakt. Was een zware maar leuke dag.