Ppffff eindelijk aangekomen in Myanmar Yangon

25 oktober 2016 - Yangon, Myanmar

24 oktober 11.15 uur vertrek
Gisteren vertrokken vanuit Amsterdam Schiphol. Was weer een ouderwetse beleving. Ipv voor in te kunnen checken moet ik nu weer in de rij staat. En niet zo'n kleintje ook. Wel leuk want je gaat om de tijd doden proberen te ontdekken wie er nog meer in de groep zitten. Toch 2 gevonden dus gezellig.

Goede vlucht gehad en ik kan niet anders zeggen wat een top maatschappij Singapore Airlines is. Gelukkig zaten we allemaal bij elkaar dus 16 uur in een vliegtuig leer je elkaar al.goed van kennen.

10.30 uur aankomst Myanmar Yangon
De strengheid van het land wordt snel duidelijk bij de douane. Ga niet bepalen waar je gaat staan , dat doen zij wel voor je. Inmiddels kennis gemaakt met de reisleider.. leuke vent, woont inThailand maar komt uit Leiden. Te grappig.

Yangon is vroeger Brits geweest. Zit je bijna aan de andere kant van de wereld en ze rijden links. Het verkeer is toch wel een apart dingetje. Hoezo verkeersregels. Als je halverwege ergens besluit dat je terug moet dan keer je toch midden op de weg. Ook zebrapaden dienen meer als decoratie. Als voetganger ben je je leven niet zeker. Hoezo stoppen om de over te laten steken.. Dus niet.. Ze rijden gewoon door. Je ziet ook overal mensen midde op de weg lopen. Verbazingwekkend dat dat goed gaat.

Vanmiddag stad een beetje verkend. Jetlag eruit gewandeld. Ik vind het een aparte stad. Niet mooi, rommelig en vies. Mensen zijn wel heel erg lief. Kan niet anders zeggen.

Ga nu ff instorten voor vandaag. . Morgen de eerste tempel bezichting. Ben benieuwd. . Wordt vervolgd

1. Rtj:
    25 oktober 2016
    zijn er ook roseolifantjes op tuk tuk,s?
    of is er alleen bapi pangang met kroepoek en sateetjes?
  2. Jeroen:
    26 oktober 2016
    Aaaah, zo fijn en leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen!! Het klinkt allemaal erg leuk en gezellig. Heel veel plezier! Ik kijk uit naar je blogs en foto's :-)
  3. Rtj:
    26 oktober 2016
    is er al afstoting van het lokale voedsel in vloeibare vorm ?

ben je goed aangekomen?
    ik dacht juist dat je van dat overgewicht af wilde!
  4. Mandy:
    26 oktober 2016
    Welnee joh. Eten is hier echt heel goed. Je moet niet langs de kant van de weg wat eten scoren dat is meer dan ranzig. Loop me de tandjes dus dat gaat goedkomen. Wij westersen doen iets niet goed. Allemaal slank hier en drie keer per dag warm eten.. Bizar gewoon .. maar tot op heden een zeer indrukwekkend land..
  5. Rtj:
    26 oktober 2016
    meer lopen voor je dikke billen jij zweep erover
    en alleen rijst moet je is kijken hoe dun over 2,5 week
    afbeulen
  6. Sandy:
    26 oktober 2016
    Tof hoor, dat je daar nu bent! Hoe vind je het eten?
    Plaats je vlug weer een berichtje? X